TVR 1 – lider de audienţă cu Finala UEFA Champions League

finala UCLDupă Finala Eurovision 2013, TVR 1 îşi adjudecă locul I, pentru a doua sâmbătă consecutiv

Dacă sâmbăta trecută, pe 18 mai, Finala Eurovision Song Contest aducea TVR 1 poziţia de lider de audienţă, sportul rege clasează, în această sâmbătă, principalul post al Televiziunii Române pe acelaşi loc în clasament. Partida de fotbal Borussia Dortmund – Bayern Műnchen, transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi www.tvrplus.ro, a adus Televiziunii Române poziţia de lider de audienţă, atât la nivel naţional, cât şi urban. Peste un milion de iubitori ai fotbalului din România au urmărit Finala UEFA Champions League, disputată pe celebrul stadion Wembley din Londra sâmbătă, 25 mai şi încheiată cu victoria bavarezilor.
Mai exact, 1.111.000 de telespectatori, în medie, au stat cu ochii pe TVR 1 la meciul Borussia – Bayern (în intervalul orar 21.46-23.36), ceea ce corespunde unui rating* mediu de 5,8% şi unei cote medii de piaţă* de 13,2%. La nivelul publicului urban, partida de fotbal a fost urmărită, în medie, de 586.000 de telespectatori (rating mediu 5,6% şi share mediu de 12,3%).
Cel mai urmărit moment al partidei comentate pentru telespectatorii TVR 1 de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin s-a înregistrat la ora 22.16, la nivel naţional, când la TVR 1 se uitau 1.462.000 de microbişti (rating de 7,7% şi share de 15,8%). În ceea ce priveşte publicul urban, cel mai vizionat minut al meciului a fost înregistrat la 23.36, chiar la finalul meciului, când 765.000 de telespectatori din mediul urban (7,3% rating şi 19% cotă de piaţă) aveau televizoarele deschise pe TVR 1.

Şi Festivitatea de premiere a noii Campioane a Europei a fost de interes pentru telespectatorii români, TVR 1 menţinându-şi locul I în clasamentul audienţelor şi în intervalul orar 23.37-23.58. Festivitatea a fost urmărită, în medie, de 1.110.000 de români din întreaga ţară (rating mediu naţional de 5,8% şi share mediu 18,1%). Dintre aceştia, 684.000 reprezintă public urban (6,5% rating mediu, respectiv 18,5% cotă medie de piaţă). Pe parcursul partidei Borussia – Bayern, de şapte ori mai mulţi români se uitau la TVR 1 faţă de celălalt post de televiziune care transmitea Finala UCL. La Festivitatea de premiere, telespectatorii TVR 1 erau de 11 ori mai mulţi decât la postul concurent.

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Serviciul Analiză şi Strategie Programe, Direcţia Programe, TVR

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *